Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3-4 letnich
6:30-8:15
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne.
Zabawy wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych,
ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8:15 – 8:25
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00
Śniadanie,
czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00 – 11:20
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające. Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
11:20 – 11:25
Czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00
Obiad – Drugie danie obiadowe(podwieczorek)
czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się;
12:15-13:45
Odpoczynek dzieci – leżakowanie.
13:45 – 14:00
Przygotowanie do obiadu m.in.: czynności higieniczne.
14:00 – 14:30
Drugie część obiadu i podwieczorek: zupa i deser.
14:30 – 16:30
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zajęcia dodatkowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
16:30 – 17:00
Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 – letnich
6:30-8:15
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne.
Zabawy wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych
ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8:15 – 8:25
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00
Śniadanie,
czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00 – 11:20
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające. Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
11:20 – 11:25
Czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00
Obiad – Drugie danie obiadowe(podwieczorek)
czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się;
12:15-13:45
Odpoczynek poobiedni/kwadrans na bajkę/ słuchanie muzyki relaksacyjnej. Zabawy dowolne.
13:45 – 14:00
Przygotowanie do obiadu m.in.: czynności higieniczne.
14:00 – 14:30
Drugie część obiadu i podwieczorek: zupa i deser.
14.30 – 16.30
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno – motoryczne i społeczno-emocjonalne).
Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela.
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny).
Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp.
*Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno- pedagogicznej.
16:30 – 17:00
Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6- letnich
6:30-8:15
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne.
Zabawy wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych
ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8:15 – 8:25
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00
Śniadanie,
czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00 – 9:35
Zajęcie 1
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć ( z możliwością wydłużenia): czas trwania 30-35 minut.
Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
9:35-10:00
Zabawy ruchowe ( w tym relaksacyjne).
10:00 – 10:35
Zajęcie 2
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć ( z możliwością wydłużenia): czas trwania 20-30 minut.
Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka.
Ćwiczenia gimnastyczne (2 razy w tygodniu).
10.35- 11:25
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe.
11:25-11:30
Czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00
Obiad – Drugie danie obiadowe(podwieczorek)
czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się;
12:30- 13:45
Odpoczynek poobiedni/kwadrans na bajkę/ słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Zabawy dowolne.
13:45- 14:00
Przygotowanie do obiadu m.in.: czynności higieniczne.
14:00 – 14:30
Drugie część obiadu i podwieczorek: zupa i deser.
14.30 – 16.30
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno – motoryczne i społeczno-emocjonalne).
Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela.
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny).
Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp.
*Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno- pedagogicznej.
16:30 – 17:00
Rozchodzenie się dzieci.
Najnowsze komentarze