GIMANSTYKA KOREKCYJNA Z ELEMENTAMI KOREKCJI
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej odbywają się we wszystkich grupach wiekowych dwa razy w tygodniu
Na zajęciach gimnastyki wykorzystujemy odpowiednie ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące, oddechowe, wytrzymałościowe oraz zabawy ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych. Mają one na celu profilaktykę i korekcję wad postawy, zwiększenie wydolności organizmu oraz siły mięśniowej, a przede wszystkim kształtowanie u dziecka nawyku prawidłowej postawy.
Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę. Mają na celu nie tylko korekcję zaistniałych wad postawy, ale także zaszczepienie w dzieciach chęci podejmowania aktywności fizycznej, pokazania im, że ruch służy nie tylko zdrowiu, ale może dostarczać dużo radości.
Zabawy i gry wykorzystywane podczas zajęć odznaczają się bogactwem różnorodnych form ruchu, takich jak: chód, bieg, skok, rzut, pełzanie i mocowanie.
Dodatkowe walory to:
- wywoływanie dużego emocjonalnego zaangażowania, które ułatwia dzieciom przyswajanie umiejętności,
- dzięki różnorodności angażowanie wszystkich partii mięśniowych przedszkolaka i ich udoskonalanie,
- dzięki „społecznemu charakterowi” przyzwyczajanie dzieci do działania w zespole, do podejmowania swych obowiązków i wychowania w poczuciu sprawiedliwości,
- pozytywny wpływ na charakter dziecka,
- kształtowanie takich cech, jak: zdyscyplinowanie, odpowiedzialność, opanowanie,
- podejmowanie inicjatywy, współprace w grupie i wiele innych.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Wiele dzieci w wieku przedszkolnym przejawia duże kłopoty nie tylko z funkcjami motorycznymi, (w szczególności z ruchliwością narządów artykulacyjnych) oraz z opanowaniem gramatyki języka polskiego i słownictwa koniecznego do opisywania świata.
Kiedy należy szukać pomocy u logopedy?
Rodzicu! Pomyśl o swoim dziecku i zastanów się czy:
- Masz wrażenie, że dziecko źle słyszy, często nie reaguje na polecenia lub ich nie rozumie.
- Zauważasz nieprawidłowości w budowie anatomicznej narządów mowy dziecka (języka, podniebienia, zgryzu, zębów)
- Dziecko mówi przez nos – jak przy katarze, zatkanym nosie – mimo, że nie jest chore,
- Często ma otwarte usta, nawet kiedy nie mówi
- Mowa Twojego dziecka jest mało zrozumiała dla otoczenia,
- Dziecko ma trudności z jedzeniem: gryzieniem, żuciem, połykaniem.
- Dziecko ma ubogie słownictwo i buduje zdania niepoprawne gramatycznie
- Dziecko z trudem opanowuje technikę czytania i pisania.
- Twoje Dziecko nie wskazuje palcem na przedmioty, niechętnie na Ciebie patrzy lub się przytula.
- W trakcie mówienia dziecko powtarza sylaby (np. ko – ko – koza), wyrazy (np. Daj mi mi mi lalkę), zacina się (może to być tzw. niepłynność rozwojowa, która minie z wiekiem, ale może to być również objaw jąkania)
Podczas wymowy głosek s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, ś, ź, ć, dź dziecko:
- wsuwa język między zęby
- układa go niesymetrycznie, co daje dźwięk poświstu charakterystyczny dla mowy Kaczora Donalda
Podczas wymowy głoski r :
- głoska brzmi jak w języku francuskim lub niemiecki
- dziecko wymawia ją gardłowo
Dziecko ma 6-7 miesięcy:
- nie gaworzy;
- nie odwraca głowy w kierunku dźwięków
Dziecko ma 12 miesięcy:
- nie kojarzy słów z osobą lub przedmiotem („gdzie jest tata/ miś?”)
- nie wykonuje prostych poleceń
- nie wypowiada ze zrozumieniem pierwszych słów
Dziecko ma 2 lata:
- zapytanie „co to jest?” nie nazywa przedmiotów
- nie posługuje się prostymi zdaniami
- nie wykonuje prostych poleceń („Daj mamie piłkę”)
Dziecko ma 3 lata:
- nie mówi wcale
- wymawia jedynie pojedyncze i proste wyrazy
- wypowiada się bardzo płynnie, ale język którego używa nie jest adekwatny do wieku: mówi językiem dorosłych, jego wypowiedzi są poważne, pozbawione intonacji, melodii; stosuje dziwactwa językowe (np. wszystkie wyrazy w zdaniu rozpoczynają się od tej samej głoski), ma fenomenalną pamięć (np. może wiele razy powtarzać słowo w słowo relacje z zawodów sportowych, dialogi z filmu, treść wiadomości). Dziecko ma 4 lata:
- nie wymawia głosek k, g – zamienia je na t, d (zamiast „kogut” mówi „todut”)
- głoski s, z, c, dz zamienia na ś, ź, ć, dź
- głoski dźwięczne zastępuje bezdźwięcznymi np. b na p (zamiast „buda” mówi „puta”,), w na f (zamiast „woda” – „fota”)
Dziecko ma 5 lat:
- nie wymawia głosek sz, ż, cz, dż (np. zamiast „szafa” mówi „safa”)
- nie używa zdań rozwiniętych
- nie zadaje pytań
Dziecko ma 6 lat:
- nie wymawia głoski r (zamiast „rower” mówi „lowel” lub „jowej”)
- nie potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści bajki, opowiadania
- popełnia wiele błędów gramatycznych
Jeżeli którykolwiek z powyższych punktów odnosi się do Twojego dziecka – nie zwlekaj,
Zgłoś się do logopedy!
Logopeda pracujący w naszym przedszkolu ukończył studia II stopnia z neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną oraz studia podyplomowe z higieny i emisji głosu. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc z kursach doskonalących.
MALI WSPANIALI
Program „Mali Wspaniali” ma na celu promocję sportu wśród najmłodszych. Nadrzędnym celem programu jest kształtowanie nawyków związanych ze zdrowym trybem życia, w tym również popularyzacja racjonalnego odżywiania. Programem zostały objęte dzieci 3-6 letnie. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu na terenie naszego przedszkola. Zajęcia są bezpłatne. Treningi prowadzą instruktorzy i studenci AWF Wrocław posiadający odpowiednie kwalifikacje i przeszkolenie.
Program rozpoczyna się i kończy Wrocławskim Testem Strawności Fizycznej; efektem programu będzie raport oceniający stan sprawności fizycznej dzieci biorących udział w zajęciach.
Ceramiczno-rzeźbiarskie Autorskie Warsztaty Twórcze.
Prowadzi je Maciej Szczypka, artysta plastyk, nauczyciel z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem ucząc dzieci podstaw ceramiki i rzeźby w glinie, wykorzystując zabawy integracyjne, narzędzia rzeźbiarskie, różne techniki pracy. Ćwiczenia dostosowane są do wieku, predyspozycji i poziomu umiejętności małych twórców. Cykl zajęć kończy się wystawą prac, w tym wypalonych w piecu raku i poszkliwionych. Prace te autorzy zabierają do domu.
Szkoła Języków Obcych Bernatt
Wiemy co dzieciaki lubią najbardziej, dlatego w trakcie naszych zajęć z języka angielskiego:
– gramy w gry językowe,
– realizujemy projekty tematyczne,
– śpiewamy piosenki,
– odgrywamy wesołe scenki dialogowe…
to wszystko wspaniale stymuluje naturalne umiejętności komunikacyjne dzieciaków.
Dla rodziców natomiast mamy dzienniki online ze stałym dostępem do treści z zajęć.
Najnowsze komentarze